Zážitky z dovolené

15. dubna 2017 v 11:29 | Belluška |  Já a můj blog

Nadpis mluví za vše. Vrátila jsem se z krásné, ale sice krátké dovolené, k běžnému životu. Jak už jsem psala, v pondělí večer jsme se vrátili.. no a úterý šup do práce. Drsné přivítání. Každopádně jsme si to oba s přítelem užili. Mrzelo nás, že jsme nemohli zůstat aspoň o dva dny déle. Bylo to velmi krásné, jak jsem říkala, počasí se nám vydařilo. Dokonce, jsme lehoulince opálení. :D

Tak tedy znovu vysvětlím, kde jsme to vlastně byli. Napíšu vám, stručné, informační sdělení. Francie je velmi obrovská a je tu nezpočet krajů. Každý kraj se liší. Je to až nezkutečné, jaké přízvuky a typy lidí potkáte. Dovolenou jsme tedy ztrávili v kraji, který se nazývá "Haute-Savoie", neboli do češtiny Horní Savojsko. Tento kraj, ač leží ve Francii, má hned společnou hranici se Švýcarskem a Itálii. Zde se nachází i nejvyšší hora Evropy - Mont Blanc (4 808,45 m) - Francouzské Alpy. Dále tu naleznete dvě velká jezera. Lac Léman (Ženevské jezero) a Lac d´Annecy. Oba dva nám poskytují krásný panoramický pohled na okolní pohoří. Dále můžete navštívit i lázeňská města. Evian-les-Bains, Thonon-les-Bains a Saint-Gervais-les-Bains. Horní Savojsko je mimořádně krásné v zimním obodbí, kde naleznete nezpočet lyžařských středisek.

Výsledek obrázku pro haute savoie

Pár zeměpisných informací, a teď vám budu vykládat mou verzi dovolené. Jakmile jsem v sobotu dokončila práci, cca 13h, vzali jsme aute a hned jsme odjeli. Cesta tam mi dlouhá nepřipadala. Jeli jsme ale dobrých 4h. Už přesně si nepamatuji. Cestou jsme se střídali v řízení, takže jsme tolik unavení nebyli. Jeli jsme přes placenou dálnici. Co je velmi důležité vědět, pokud byste chtěli zamířit autem do Francie, máte tu 2 typy cestování. Buď tedy to vezmete přes placenou dálnici, cesta je ale potom odost rychlejší jenomže tu nepoznáte krásu kraje, nebo vám GPS nabídne neplacenou verzi, cesta je velmi zdlouhavá, ale za to vás potěší krásnou krajinou přes vecnicemi, která vás povede, až dokonce. Cestu tam jsme tedy zvolili placenou verzi. Potřebovali jsme dorazit na rezervovanou večeři.Placená dálnice byla velmi ve slušném stavu, a taky jsme sní zažili krásný zážitek. Když jsme se blíži k Hornímu Savojsku, je důležité vědět, že tu je nezpošet hor a pohoří. Takže jiná možnost než, že dálnice vedla přes tunely nebyla. Nám to vůbec nevadilo. Byl to pěkný adrenalin. Pamatuji si to, zrovna jsem řídila já, když jsme projeli prvním tunelem, neměla jsem slov, když jsem viděla tu krásu přírody. Opravdu. Než vztoupíte do tunelu, nikde není žádná zmínka o tom, že se blížíte k Hornímu Savojsku. Jakmile jsme ale tunel projeli, hned jsem poznala, že jsme velmi blízko cíle. Před sebou, jsme viděli několik pohoří. Některé byli velmi blízko, jiné byli v dáli. Vy jste vlastně jezdili po dlouhém mostě. Pod náma bylo jedno melinké jezero s vesnicí. Opravdu nádherné. Takových překvapení bylo několik.

Související obrázek

Výsledek obrázku pro haute savoie autoroute

Fotky s google

Jakmile jsme dorazili do hotelu, měli jsme ještě do večeře chvíli čas. Hotel se náchazel v Thonon-les-Bains. Jedno z lázeňských míst. Pokud uvidíte ve Francii jakýkoliv jiné město, které končí na les-Bains, znamená to právě, že se nacházíte v lázeňském městě. Thonon je zároveň název jedné pitné vody, kterou může ve Francii zakoupit běžně v obchodech. Tam bylo tedy ale příšerně předražené. Samožřejmě pro turisty. Městečko se nácházelo tedy na pobřeží jezera Lac Léman. Moc krásné jezero a jedno z nějvětších ve Francii. Co jsem, ale nevěděla bylo, že v jezeře žije jeden druh ryb a to díky místním lidem. Existoval jeden druh, který byl velmi vzácný. Aby tedy nevyhynul, zkusili ho dát do Lac Léman. Rybám se tu moc dařilo, mají rádi hloubku. Rychle se pěkně rozšíříli natolik, že v okolí nic jiného vlastně nenajdete. Každá restaurace nebízela to samé. Jmenuje se FERA. Ochutnala jsme ji a byla velmi chutná. Já bohužel však nikdy na ryby nemám štěstí, a tak jsem si našla několik kostiček. Sobotní večeři jsme měli tedy v hotelu a byl velmi chutný. I pokoj byl ve slušném stavu s obrovskou posteli. Spalo se nám nádherně. Druhý den jsme vztali záměrně dříve, abychom stihli co nejvíce. K snídani jsme měli na výběr druhy sýrů, které pochazí z místního kraje, až po cereálie. Opravdu, snidaně byla úžasná.

Hned po ní nás čekala polední procházka po řece Lac Léman v Thonon-les-Bains. Nakoupili jsme si i pohlednice, které jsme následně poslali. Já osobně jsem ji posílala do Čech za mou maminkou :). Po obědě, které nás čekalo opět v hotelu, jsme chtěli navštívit Nejkrásnější vesnici ve Francii. Není to žádná přechvala, ale opravdu jsme zjístili, že je označována za nejkrásnější vesnici ve Francii. Jmenuje se Yvoire. Nikdy jsme o ní neslyšeli, ale jakmile jsme ji viděli, došlo nám, že je to pravda. Náměstíčko bylo velmi typické kraji. Domečky byly z kamene, měli malinká, dřevěná okna s velmi okvětnou dekorací. Mohli jste tu vidět i několik obchůdek. Každý obchůdek pak prodával výrobky různýh řemesel, které je pro tuto kraj velmi typické. Bylo tu i několik typických restaurací. Viděli jsme i zároveň jejich malinký kostelíček. Velmi krásný, tak čistý, klidný a malinký.

Když jsme si vesničku prošli celou, jeli jsme do Evien-les-Bains. Opět lázeňské město. Lehce mi to připomínalo naše lázně Luhačovice. Evien je opět značka vody, kterou si můžete zakoupit běžně v obchodech. Je velmi oblíbená po celé Francii. Evien se také nachází u jezera Lac Léman. Město se mi velmi líbilo. Mají jednu turistickou značku, kterou najdete na chodnících. Je ve tvaru slzy/kapky, které vás povede. Moc se mi líbil nápad, a tak jsem si nemohla nenechat ujít jí vyfotit.

Tentokrát jsme nedělní večeři něměli objednanou, takže jsme si zašli do restaurace. Měli jsme chuť na čínu a zrovna tu byla i čínská restaurace. Moc jsme si pochutnali. Po té jsme se k večeru znovu prošli po městečku a pak jsme se vrátili do hotelu. Pondělí ráno nás opět čekala skvělá snídaně po ní nám nezbylo nic jiného, než vrátit klíče od pokoje a odjet zpátky domů. Měli jsme před sebou velkou cestu. A tak jsme si ji snažili zpříjemnit. Zastavili jsme se u dalšího okolního jezera, které bylo ale velmi kouzelné. Vzduch byl tak velmi čistý a svěží, že nás bral dech. Opravdu nádherné.

Zpáteční cesta byla o dvě hodiny delší. Chtěli jsme vidět tentokrát okolí, abychom si připadali ještě na dovolené. Cestou jsme se zastavili na oběd u jedné klidné restaurace. Já jsme si osobně dala salát. Potřebovala jsem trošku zhlehčit jídelníček :D . Salát s roztaveným kozím sýrem a oříškama mi velmi chutnal. Přítel zkusil místní specialitu se sýrem. Cp je důležité vědět. Francouzi milují sýry a jsou velmí pyšní na svou kuchyňi. Neznám žádného francouze, který by neměl rád sýr. No a já jsem se kvůli němu naučila jíst. Ono ani né tak kvůli němů, jako spíše díky němu. Dříve mě sýry tolik nelákaly, né že bych nejedla, ale nebylo to pravidelně. Teď oba si rádi dáme čerstvou bagetku a k tomu x druhů sýra.

Doufám, že se vám tedy naše dovolená líbila. Mě osobně ano a někdy si zajdeme zas. Krásná životní zkušenost. Přírodu miluji, raději si zajdu do přírody na dovolenou, něž koukat na vysoké mrakodrapy a poslouchat hluk aut ve velkoměstech. V tom jsme s přítelem za jedno. Mějte se tedy pěkně. Doufám, že se nezlobíte, trošku mi to trvalo. Dávala jsem si záležet, abych na něco nezapomněla. Pěkný Velikonoční Víkend!

Belluška

1 člověk ohodnotil tento článek.